Päevakajaline

Väärtusarenduse konkursi võitjad selgunud

Avatud Eesti Fondi ja TÜ eetikakeskuse korraldatud koolide/lasteaedade ja kodanikuühenduste koostööprojektide konkurss lõppes 21.septembril. Konkursi eesmärgiks oli luua võimalused väärtuste märkamiseks, nende üle arutlemiseks ja nendest tulenevate valikute mõtestamiseks, edendada koolide ja kodanikuühenduste väärtusarendusalast koostööd ning leida uuenduslikke ideid ja koostöövorme nii õppe- kui koolinoorsootöös.

 

Konkursile laekus tähtajaks 67 projekti: 36 koolide ja ühenduste koostööprojekti, 20 lasteaedade ja ühenduste koostööprojekti ning 11 koostööprojekti, kuhu olid haaratud nii kool, lasteaed kui ühendus. Täname osavõtjaid väärtuskasvatusalasele arutelule ja koostööle kaasaaitamise eest ning loodame, et kõik osalejad said edaspidiseks innustust, häid ideid ja väärt kontakte. Võidutöid tutvustatakse 3.-4. detsembril 2009 Tartus toimuval rahvusvahelisel väärtuskasvatuse konverentsil "Õpilane – väärtuskasvatuse subjekt või objekt?".

Sõltumatu hindamiskomisjon otsustas rahastada järgnevaid konkursitöid:

Gustav Adolfi Gümnaasium, "Inimeselt inimesele, lapselt lapsele" koostöös SA Tallinna Lastehaigla ja SA Põhja-Eesti Regionaalhaigla verekeskusega

Projektiga tõstetakse õpilaste teadlikkust inimelu väärtuslikkusest ja haprusest. Õpilaste tähelepanu suunatakse sellele, kuidas aidata abivajajat, võtta vastustust ning julgust tegutseda. Projekti tegevused: viiakse läbi esmaabikursused; alustatakse kirjavahetust GAG õpilaste ja haiglas olevate laste vahel; õpilased valmistavad väärtushoiakute teemalised lauamängud Tallinna Lastehaiglale ja neid mängitakse ühiselt; korraldatakse ühine mardipäeva üritus, doonoripäev kooliperele, ekskursioonid verekeskusse, muusikalietendus kooli näiteringilt haiglas olevatele lastele. Toetussumma: 29 795.-

Kildu Põhikool, „Näen – mõistan – abistan” koostöös Vastemõisa lasteaia ja MTÜ-ga Kildu külade ühendus

Projekti käigus läbivad kooli- ja lasteaialapsed Lehola linnamäel maastikumängu, mille ülesannete ja tegevuste eesmärk on üksteise abistamine, koostöö endast väiksema ja väetimaga, puudega inimese juhtimine. Teise tegevusena kohtuvad kooli- ja lasteaialapsed Viljandi Pimedate Ühingu liikmete ja nende juhtkoertega. Mängu kaudu saavad lapsed ise kogeda pimeda või kurttumma inimese maailma. Pärast kohtumist tutvustavad Kildu külade ühendus MTÜ liikmed lastele kohalikke traditsioone ja tavasid. Kogu kooliperele tutvustatakse videofilmi kohtumistest ja mängudest. Toetussumma: 8185.-

MTÜ Leia Rõõm, „Väärtuskasvatus Tarkuste Purgi abil” koostöös MLA-ga Viimsi Lasteaiad

Projekti käigus lepib Viimsi Lasteaedade meeskond kokku ühistes väärtustes, töötajatele tutvustatakse väärtuste teemat ja töötatakse koos välja vastav metoodika, tuginedes MTÜ Leia Rõõm loodud Tarkuste Purgile, kuhu on kogutud 101 Eesti vanasõna. Toetussumma: 30 000.-

Leisi Keskkool, „Väärtusarendus kuues Saaremaa koolis, läbi tugiõpilastegevuse käivitamise” koostöös T.O.R.E. MTÜ-ga

Koostöö Saaremaa kuue kooliga annab võimaluse kaasata õpilasi ühe hästitoimiva kodanikuühenduse tegevustesse, tõsta noorte teadlikkust kodanikualgatuse rollist ühiskonnas ja vabatahtlikkusel põhinevast tegevusest ja selle olulisusest läbi oma koolides kaasõpilaste abistamise, milleks omandatakse koolitusel vajalikke teadmisi. Projektiga viiakse läbi TORE põhikoolituse I etapp (3 päeva), käsitletavad teemad: iseenda avastamine, teised, väärtused ja suhtlemisoskused. Toetussumma: 30 000.-

Pärnu Lasteaed Päikesejänku ja Eesti Tulevikulapse Sihtasutus, „Väärtustega väärikamaks”

Projekti käigus määratletakse ja lepitakse kokku Pärnu Lasteaed Päikesejänku töötajate, laste ning lastevanemate ühisväärtustes. Igal rühmal valmib oma väärtustepuu plakat. Väärtustega tegeletakse süvitsi nädalateemade raames. Toimuvad õppekäigud ja kohtumised sõprusrühmadega teistest lasteaedadest. Töötajatele ja lastevanematele toimub ühiskoolitus väärtuskasvatusest. Korraldatakse luuletuste, tõsielujuhtumite üleskirjutuste ja lühijuttude konkurss, parimatest töödest valmib „Päikesejänkude väärtuste raamat”. Projekti lõpetab Päikesejänkude väärtuste päev, kus tehakse kokkuvõtteid, esitletakse väärtuste puid ja jagatakse raamatuid. Toetussumma: 29 951.-

Tartu Laste Tugikeskus, „Hooliv sirgumine – väärtuskasvatus lasteaias” koostöös Triinu ja Taavi lasteaiaga

Projekti põhitegevuseks on laste väärtuskasvatusele suunatud grupitöö. Kogutud mängud, harjutused ja vestlused vormistatakse kirjaliku tööraamatuna, mis sobib lasteaedades edaspidi kasutamiseks. Tehakse koostöös lastevanematega ja lasteaedade personaliga, teavitatakse meediat. Toetussumma: 29 729.-

Valguta Lasteaed-Algkool, „Märkan ja hoolin” koostöös Valguta Maanaiste Seltsiga

Projekt algab teoreetilisema osaga, milles arutletakse hoolivuse, sallimise ja suhtlemise üle ning tutvutakse pimeda ja ratastoolis oleva inimese probleemidega. Teine osa on praktilisem: külastatakse hooldekodu ja väikelastekodu, viies neile kingiks kontserdi ja omavalmistatud õppemängu. Jõulude eel valmistavad lapsed koolis piparkooke, mis viiakse üksikutele vanuritele kodudesse. Toetussumma: 2273.-

Täpsem info konkursi kohta: http://www.oef.org.ee/et/contest/20090615045105/